mandag den 7. april 2008

Høringsrunde med legepladsfirmaerne afsluttet i uge 16

Nu er vi ved at være igennem dialogen med legepladsfirmaerne: Kompan, Leika og Noles.
De sidste møder afholdes nu på fredag og mandag i næste uge.

Det har været en spændende proces at få ideerne afprøvet og beriget i mødet med de professionelle konsulenter, der er dygtige til at komme med kreative forslag og praktiske overvejelser.

Efter denne runde skal vi tænke os godt om hvad angår valg af samrabejdspartner til realiseringen af projektet.

Sidst, men ikke mindst forestår der et benhårdt arbejde med at rejse de mange 100.000 kr. der skal investeres. Brahe og Partnere hjælper os med at lave et flot sponsorkatalog.
Her vil vi arbejde med store og små virksomheder, fonde og selvfølgelig Fredericia Kommune.

Kontakt os gerne hvis I har gode ideer til fundraising:
Enten til Kurt eller på min mail: amn@mailme.dk

2 kommentarer:

Christine Engelbreth sagde ...

Rigtig fin idé med Lyng Leg! Jeg glæder mig over initiativet og alle de gode kræfter, der lægges for dagen for at gøre Lyng Skole og nærliggende områder/institutioner til gode steder for vores børn at færdes og opholde sig!

Og ENDELIG har man valgt at inddrage det lokale erhvervsliv i finansieringen af sådanne projekter! Det tog sin tid, men jeg glæder mig i hvert fald personligt til at præsentere sponsorkataloget for min virksomhed, som jeg naturligvis regner med vil deltage!! Og jeg håber og tror at mange andre forældre vil gøre det samme!

Selv har jeg set rigtig gode resultater af metoden i fx. Ikast, hvor det bugner med flotte legepladser sponsoreret af forskellige lokale virksomheder. Og det kan da også kun blive en såkaldt win-win-situation:

- God omtale for virksomheden ift. produkter, forbrugere og ikke mindst employerbranding.

- Større engagement og (forhåbentlig) deraf følgende ansvarlighed hos brugerne "Den gynge har min fars arbejde været med til at betale".

- God mulighed for kommunen for en positiv profilering i forbindelse med at tiltrække arbejdskraft, virksomheder og dermed skattegrundlag til kommunen: Her samarbejder vi med erhvervslivet om at skabe gode rammer for leg og læring for dine børn og fremtidens medarbejdere.

Tak for et rigtig godt initiativ som fortjener stor opbakning!

Tommy sagde ...

Tak Christine for de fine kommentarer til projektet.

Det bliver fint at mødes - der er helt sikkert opgaver som skal løses.

Det er en spændende periode frem mod oktober for nu skal projektet for alvor til at blive realiseret efter de mange indledende manøvrer.